چطوری میشه

آیا باید توسعه را به خدمات وردپرس خود اضافه کنید؟

آیا باید توسعه را به خدمات وردپرس خود اضافه کنید؟

اگر زندگی خود را از طریق توسعه سایت های وردپرسی می گذرانید، شانس این است که حداقل با PHP آشنایی اجمالی داشته باشید و احتمالاً کمی بیشتر.

شاید بتوانید تم ها را سفارشی کنید – یا حتی از ابتدا یکی بسازید – و به عنوان یک سرپرست مناسب برای مشتریان خود عمل کنید. با این حال، احتمالاً به موقعیتی برخورد می کنید که مجموعه مهارت های شما با خواسته های مشتری مطابقت ندارد. و این می تواند یک فاجعه واقعی باشد. شما یا مجبور هستید بخشی از پروژه خود را برون سپاری کنید یا آن را به طور کلی رد کنید. هیچ کدام از این دو سناریو ایده آل نیستند.

اگر بیشتر و بیشتر با این مشکل مواجه می‌شوید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که توسعه‌دهی پشتیبان را به لیست پیشنهادات خود اضافه کنید. با این حال، چند نکته وجود دارد که باید قبل از ورود به توسعه Back-end در نظر بگیرید.

توسعه خارج از وردپرس

توسعه Back-end به این معنی است که شما در خارج از محدوده توسعه وردپرس که بیشتر با آن آشنا هستید، سرمایه گذاری خواهید کرد. این می تواند ترسناک باشد، زیرا وارد شدن به هر چیز جدید ترسناک است. چیزی که می خواهم بگویم این است که قرار نیست همه چیز شبیه functions.php باشد. و این کاملاً اشکالی ندارد تا زمانی که بدانید که وارد آن شوید.

یکی از بزرگترین چیزهایی که با آن روبرو می شوید برنامه نویسی شی گرا (یا به اختصار OOP) نام دارد. وردپرس از آن استفاده نمی کند اما ممکن است بخواهید به دلیل انعطاف پذیری آن را به لیست خدمات خود اضافه کنید. بعلاوه، توسط بسیاری از فریمورک‌های دیگر استفاده می‌شود (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).

بنابراین، برای افراد ناآشنا، OOP از کلاس ها برای گروه بندی توابع با هم استفاده می کند. این توابع ممکن است بعداً ارجاع داده شوند تا عملی شوند. به جای نوشتن یک سری توابع که در PHP انجام می دهید (رویکرد علت و معلولی فوری) با OOP، باید عقب بنشینید و قبل از نوشتن یک خط، به ساختار کد خود فکر کنید. ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما اگر تمایلی به سازمان دارید، ممکن است واقعاً در اینجا عالی باشید.

یک نمونه واقعا عالی از این نوع توسعه توسط جی هافمن از گشتاور. این WordPress Plugin Boilerplate توسط تام است مک فارلین، که نمای وسیعی از نحوه استفاده از OOP ارائه می دهد. همه چیز در مورد ایجاد ساختار است و سپس ایجاد هر آنچه که می خواهید بسازید.

وقتی با وردپرس می‌سازید، به راحتی می‌توانید چیزهای زیادی را بدیهی بدانید. این دستگاه برای انجام بسیاری از کارها بدون نیاز به بلند کردن انگشت شما مجهز شده است. که من قطعاً از آن شکایت نمی کنم. با این حال، اگر خارج از وردپرس سرمایه گذاری کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که سایر فریم ورک ها همه چیز را ندارند، به این معنی که باید خودتان آنها را بسازید. چیزی که ایجاد می کنید کمتر از وردپرس پف می کند، اما خیلی کار بیشتری می طلبد. این فقط یک هشدار منصفانه واقع بینانه است و قصد ندارد شما را از امتحان کردن آن منصرف کند. من معتقدم که با چشمان باز به همه چیز نزدیک شوم.

توسعه پیش رو

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند، احتمالاً تجربه زیادی در کار با PHP دارید و به طور کلی کدهای موجود در فایل‌های تم وردپرس را جستجو می‌کنید. و در حالی که مطمئناً به شما کمک می کند تا به سمت توسعه back-end جهش کنید، اما متأسفم که بگویم این همه آماده سازی نیست.

مطمئناً، درک کاملی از HTML و PHP به جدول خواهید آورد. امیدوارم جاوا اسکریپت هم باشد. شما همه چیز را در مورد اینکه چگونه تمام بیت های مهم کد با هم برای ایجاد یک وب سایت کنار هم قرار می گیرند، خواهید دانست. و احتمالاً می‌توانید کد را در اکثر سایت‌ها ببینید و بفهمید که توسعه‌دهنده چه کاری انجام می‌دهد، حتی اگر در حال حاضر نتوانید آن کد خاص را بنویسید.

و از آنجایی که ما در اینجا در مورد چیزهای سمت سرور صحبت می کنیم، اگر به این واقعیت اشاره نکنم که تمام زمانی که برای تعمیر سایت های وردپرس صرف کرده اید به کارتان می آید، غافل می شوم. اگر تا به حال با یک سایت خراب برخورد کرده اید – چه کسی این کار را نکرده است؟ – ترتیب عملیاتی که برای رفع آن باید انجام دهید را می دانید. این فرآیند گام به گام چیزی است که مستقیماً در توسعه back-end اعمال می شود و احتمالاً به طور منظم از آن استفاده خواهید کرد.

چیزی جدید بیاموزید

در حالی که هیچ دلیلی وجود ندارد که شما باید وارد توسعه Back-end شوید، این می تواند یک حرکت هوشمندانه برای بسیاری از توسعه دهندگان وردپرس باشد. چرا؟ این به یک اصطلاح کلیدی خلاصه می شود: تنوع.

هرچه زمینه های توسعه بیشتری را بشناسید، مشاغل بیشتری به دست خواهید آورد. می توانید آن را به عنوان ابزارهای اضافه شده در جعبه ابزار خود در نظر بگیرید. همه این مهارت‌هایی که شما به دست می‌آورید، مستقیماً به دلار و سنت تبدیل می‌شوند و آنچه می‌توانید برای مشتریان خود ایجاد کنید. و هر چه تعداد دفعات کمتری نیاز داشته باشید که جنبه های یک پروژه را برون سپاری کنید یا حتی پروژه ها را رد کنید، وضعیت بهتری خواهید داشت.

البته برای متخصص بودن باید چیزی گفت. این قطعاً مزایایی نیز دارد، به خصوص اگر به عنوان بهترین در بازی شناخته شوید. اما از آنجایی که این عنوان برای تعداد محدودی محفوظ است، ممکن است گزینه بهتری برای تنوع بخشیدن به مجموعه خود و ارائه خدمات متنوع تری باشد تا بتوانید به طیف وسیع تری از مشتریان خدمات ارائه دهید.

بنابراین، از کجا باید شروع کرد؟ ابتدا باید به کدام جنبه از توسعه back-end توجه کنید؟ خوب، این به شما بستگی دارد. گزینه های زیادی وجود دارد که می تواند کمی دلهره آور باشد. گزینه های بیش از حد ممکن است گاهی اوقات سنگین باشد. سعی کنید به این فکر کنید که در حال حاضر با چه جنبه‌هایی از توسعه راحت هستید و می‌خواهید بیشتر در مورد چه مواردی تحقیق کنید. اگر قبلاً با PHP خیلی خوب هستید، ممکن است بخواهید Laravel اگر با جاوا اسکریپت خوب هستید، Express ممکن است گزینه خوبی برای شما را دنبال کنید.

اگر دوست دارید خطرناک زندگی کنید، در Ruby on Rails و این فقط خراش دادن سطح است. چارچوب های زیادی وجود دارد که نمی توانم در اینجا نام ببرم. فقط بدانید که هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید باید در همه چیز مهارت داشته باشید. اما اگر می خواهید در توسعه Back-end مسلط تر شوید، گزینه های شما کاملاً باز است. و هر کدام دارای اسناد پشتیبانی کافی و مشارکت جامعه برای کمک به شما در هر مرحله از راه هستند. و هرچه بیشتر یاد بگیرید، بیشتر خواهید فهمید که چگونه همه این چارچوب ها می توانند با یک هدف در ذهن کار کنند: ایجاد وب سایت های بهتر.

نتیجه گیری

وقتی مدتی است که به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وردپرس فرانت‌اند کار می‌کنید، طبیعی است که در چشم‌انداز پیگیری توسعه بک‌اند مردد باشید. اما فقط به این دلیل که ممکن است چیزی به عنوان یک چالش در نظر گرفته شود، به این معنی نیست که باید از آن اجتناب کنید. در واقع، یادگیری مهارت‌های جدید می‌تواند خدمات شما را تقویت کند و شما را به توسعه‌دهنده‌ای پرتقاضا و حیاتی برای طیف وسیع‌تری از مشتریان تبدیل کند.

و حداقل، باید شاهد بهبود مهارت‌های توسعه front-end خود باشید. هرچه بهتر درک کنید که کارها در بک‌اند چگونه کار می‌کنند، در نوشتن کد تمیز و پیش‌بینی مشکلات احتمالی مهارت بیشتری خواهید داشت. اساساً چیزی که من می گویم این است: حتی اگر تصمیم بگیرید که این خدمات را به مشتریان ارائه ندهید، باز هم یادگیری آن ضرری نخواهد داشت.

آیا توسعه بک‌اند را همراه با کارهای فرانت‌اند ارائه می‌دهید؟ آیا به گسترش مجموعه مهارت های خود فکر می کنید؟ یا از جایی که در آن هستید راضی هستید. من دوست دارم نظرات شما را بشنوم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا